Innowacyjny model współpracy pomiędzy uczelniami wyższymi i przedsiębiorstwami, oparty na nowym systemie wdrażania technologii
- Adaptacyjność
- projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym
- Pracownicy naukowi
- Pracownicy przedsiębiorstw
- Studenci
- Jednostki naukowe i jednostki B+R
- Przedsiębiorcy
- Uczelnie wyższe
Nazwa rozwiązania: Model współpracy pomiędzy uczelniami wyższymi i przedsiębiorstwami, oparty na nowym systemie wdrażania technologii
Narzędzie dotyczy problemów związanych z brakiem efektywnego mechanizmu współpracy, pozwalającego na pogodzenie interesów uczelni, kadry naukowej i przedsiębiorców.
Jest to narzędzie, które w efektywniejszy sposób niż dotychczas pozwala prowadzić ww. współpracę, angażując uczelnie kształcące na kierunkach technicznych, w szczególności prowadzone przez uczelnie Centra Innowacji i Transferu Technologii (CITT) lub jednostki równorzędne, pracowników naukowo-dydaktycznych, studentów, doktorantów oraz przedsiębiorców. Istotną funkcją tego modelu jest umożliwienie kadrze naukowej wykonywania prac badawczo-rozwojowych (B+R) na rzecz firm poza godzinami pracy, pod patronatem zatrudniającej ich uczelni, oficjalnie, na warunkach konkurencyjnych finansowo i organizacyjnie.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie może być wykorzystywane przez uczelnie kształcące na kierunkach technicznych, w szczególności przez prowadzone przez nie Centra Innowacji i Transferu Technologii lub jednostki równorzędne. Model wspiera również przedsiębiorców – głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, wprowadzających do produkcji nowe maszyny / urządzenia / rozwiązania technologiczne. Ponadto skierowany jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, studentów, doktorantów oraz pracowników przedsiębiorstw.
Innowacyjność:
Elementy wyróżniające model od rozwiązań dotychczas stosowanych to przede wszystkim uregulowanie obszaru badań prowadzonych przez pracowników naukowo-dydaktycznych poza godzinami pracy, w ramach umów cywilno-prawnych zawieranych z przedsiębiorcami. Model jest przydatny również dla przedsiębiorców, ponieważ koncentruje się na promocji kultury innowacyjnej i nawiązywaniu trwałych relacji nauka-biznes.
Skuteczność:
Ewaluacja zewnętrzna rozwiązania nie dostarcza jednoznacznych wskaźników pozwalających określić poziom skuteczności rozwiązania.
Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):
- Schemat procesów
- Wzór umowy pomiędzy uczelnią/CITT a przedsiębiorcą
- Karta zlecenia
- Wzór umowy pomiędzy przedsiębiorcą a pracownikiem naukowo-dydaktycznym / studentem / doktorantem / konsorcjum
- Raport cząstkowy dotyczący prac w ramach zamówienia
- Harmonogram prac
- Protokół zdawczo-odbiorczy
- Wzór oferty przedsiębiorstwa
- Formularz oceny oferty
- Wzór umowy konsorcjum
- Wzór umowy nieodpłatnego przeniesienia praw do know-how, praw autorskich, praw do uzyskania patentu na wynalazek, praw do patentu na wynalazek, praw do uzyskania prawa ochronnego na wzór użytkowy, prawa ochronnego na wzór użytkowy, praw do uzyskania prawa z rejestracji wzorów przemysłowych, prawa z rejestracji wzoru przemysłowego, praw ochronnych na znak towarowy
- Wzór umowy odpłatnego przeniesienia praw do know-how, praw autorskich, praw do uzyskania patentu na wynalazek, praw do patentu na wynalazek, praw do uzyskania prawa ochronnego na wzór użytkowy, prawa ochronnego na wzór użytkowy, praw do uzyskania prawa z rejestracji wzorów przemysłowych, prawa z rejestracji wzoru przemysłowego, praw ochronnych na znak towarowy
- Akademia Techniczno-Humanistyczna
- produkt współpracy ponadnarodowej
- PI zwalidowany