Mamo! Nie idź do pracy! - Upowszechnianie telepracy wśród kobiet w woj. dolnośląskim przy adaptacji europejskich standardów
- Zatrudnienie i integracja społeczna
- projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
- Kobiety
- Osoby bezrobotne
- Osoby chore psychicznie
- Osoby do 25 roku życia
- Osoby po 45/50 roku życia
- Osoby niepracujące
- Pracodawcy
- Przedsiębiorcy
- Administracja samorządowa
- Instytucje rynku pracy
- Instytucje szkoleniowe
- Organizacje pozarządowe
- Pracodawcy
- Przedsiębiorcy
Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem, jaki jest godzenie życia zawodowego z rodzinnym, w szczególności w sytuacji wychowania dzieci. Przyczynami takiego stanu rzeczy jest nadal niedostateczna świadomość na temat możliwości wykorzystania telepracy (zarówno wśród pracodawców, jak bezrobotnych kobiet), a także brak adaptacji w Polsce międzynarodowych standardów dotyczących tej metody wykonywania obowiązków pracowniczych.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to e-learningowa platforma promocji telepracy. Wypracowany wraz z partnerem ponadnarodowym model obejmuje przede wszystkim zaadaptowane standardy Instytutu EITCA TC w zakresie kompetencyjnego przygotowania do wykonywania telepracy oraz standardy techniczno-metodologiczne. Bezpośrednim produktem jest wspomniana platforma, na której znajdują się informacje, narzędzia i formy wsparcia dotyczące telepracy (podstrony dotyczące szkoleń on-line w zakresie standardu kompetencyjnego EITCA/TC, podstrony dotyczące warsztatów telepracy, wyszukiwarka ofert pracy, artykuły i forum doradcze w zakresie telepracy). W ramach współpracy ponadnarodowej dodatkowo wypracowano elementy na rzecz kampanii upowszechniającej tj.: spot radiowy, spot telewizyjny, wielkoformatowe reklamy, prasę, plakaty i ulotki, reklamę internetową.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie może być stosowane przede wszystkim przez pracodawców i przedsiębiorców oraz instytucje/organizacje zajmujące się aktywizacją zawodową.
Wypracowane produkty skierowane są przede wszystkim do kobiet pozostających bez zatrudnienia - wchodzących/powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowaniem dziecka oraz do pracodawców i przedsiębiorców.
Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:
W projekcie wykorzystano doświadczenia partnera zagranicznego - European Information Technologies Certification Institute ASBL z siedzibą w Brukseli. Jest to międzynarodowa organizacja non-profit działająca na rzecz rozwoju i upowszechniania wysokich standardów jakości szkoleń i edukacji w obszarze IT. Wysoki poziom przygotowywanych produktów zapewniony jest poprzez procesy certyfikacji i akredytacji, tworzone we współpracy ekspertów akademickich oraz przemysłowych w Unii Europejskiej i poza nią. Opracowane standardy w zakresie telepracy zostały już wdrożone w wielu państwach europejskich, takich jak Belgia, Niemcy, Irlandia, Francja, Austria, Finlandia i Szwecja.
Dzięki współpracy ponadnarodowej zaadaptowano standardy europejskie w zakresie telepracy oraz zwiększono świadomość na temat możliwości jej wykorzystania dzięki intensywnej kampanii upowszechniającej. Działania te przyczynią się do zmniejszenia bezrobocia wśród kobiet wychowujących dzieci, szczególnie że zgodnie z deklaracją beneficjenta, trwałość wdrożonych rozwiązań zostanie zagwarantowana w okresie co najmniej 5 lat po zakończeniu realizacji projektu.
Elementy składowe produktu (do zastosowania w praktyce):
Platforma e-learningowa promocji telepracy zawierająca:
- 90-godzinny komponent szkoleniowy on-line w zakresie kluczowych kompetencji ICT dla podjęcia zatrudnienia w formie telepracy,
- system egzaminacyjno-certyfikacyjny,
- system elektronicznej agregacji,
- wyszukiwarkę ofert zatrudnienia telepracy dostępnych w Internecie,
- system wirtualnych warsztatów telepracy w rzeczywistym środowisku zatrudnienia.
- CompSecur Sp. z o.o.
- produkt współpracy ponadnarodowej
- PWP opracowany