WIRTUALNY ASYSTENT – innowacyjny program współpracy trójsektorowej w obszarze zatrudnienia, integracji oraz pomocy społecznej
- Zatrudnienie i integracja społeczna
- projekt innowacyjny
- Osoby bezrobotne
- Osoby do 25 roku życia
- Osoby po 45/50 roku życia
- Instytucje pomocy i integracji społecznej
- Instytucje rynku pracy
Nazwa rozwiązania: WIRTUALNY ASYSTENT (WA)
Rozwiązanie wypracowane w projekcie miało stanowić odpowiedź na problemy związane z niską skutecznością działań pomocy społecznej oraz urzędów pracy w zakresie aktywizowania i usamodzielniania klientów instytucji. Pomoc świadczona przez różnego typu instytucje jest pasywna, niedostosowana do potrzeb i jednocześnie możliwości beneficjenta, skupia się na zaspokojeniu ich podstawowych potrzeb. Natomiast wraz ze wsparciem materialnym powinny iść w parze działania aktywizacyjne, uczące poruszania się po rynku pracy, pełnienia ról społecznych. Produkt finalny miał stanowić kompleksową bazę danych klientów powyższych instytucji, w których znalazłyby się informacje o kierowanych formach wsparcia i pomocy, istniejących problemach jak i możliwościach ich rozwiązania zarówno osób zagrożonych wykluczeniem społecznym jak i ich środowiskach (rodzinie, gospodarstwie domowym).
Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o przedstawicielach instytucji rynku pracy oraz instytucjach pomocy i integracji społecznej.
Innowacyjność:
Innowacyjność w projekcie miała się przejawiać w dwóch wymiarach:
Wymiar problemu - projekt zakładał nowe podejście do problemu braku wystarczającej współpracy międzysektorowej instytucji rynku pracy, pomocy społecznej, organizacji pozarządowych z przedsiębiorcami na rzecz ułatwiania wchodzenia na rynek osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym. Wymiar formy wsparcia - w postaci produktu finalnego. Projekt miał dostarczyć nowe narzędzia w postaci informatycznej bazy danych WIRTUALNY ASYSTENT, która zawierałaby informacje o osobach wykluczonych/zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym bezrobotnych oraz ich rodzinach, możliwościach rozwiązywania problemów gospodarstw domowych, kierowanych formach wsparcia i pomocy zarówno do członków rodziny, jak i bezpośredniego beneficjenta instytucji pomocy społecznej i rynku pracy
Elementy składowe wstępnej wersji produktu:
- Program informatyczny w postaci bazy danych WIRTUALNY ASYSTENT.
- Instrukcja obsługi programu WIRTUALNY ASYSTENT – zbiór informacji niezbędnych do logowania i korzystania przez użytkowników.
- Wytyczne postępowania dotyczące rejestracji zbiorów osobowych w rejestrze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- Wyższa Szkoła Nauk Społecznych i Technicznych w Radomiu
- produkt finalny projektu innowacyjnego
- PI odrzucony na etapie strategii wdrażania