Innowacyjne podręczniki do kształcenia zawodowego

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: EUROPIL Elżbieta Pilch
Odbiorcy:
  • Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Użytkownicy:
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
Opis rozwiązania:

Rozwiązanie wypracowane w projekcie odpowiada na problem niewystarczającej liczby e-podręczników do kształcenia zawodowego. Kształcenie zawodowe ze względu na swój negatywny wizerunek jest najbardziej zacofanym obszarem w polskiej edukacji, co ma swoje odzwierciedlenie w małej liczbie aktualnych podręczników i całkowitym braku e-podręczników, stanowiących nowoczesną alternatywę dla tradycyjnych podręczników.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to model e-podręcznika dla kształcenia zawodowego w zawodzie technik hotelarstwa zamieszczonego na multimedialnej platformie. Obejmuje on dwa programy szkoleniowe dla nauczycieli (szkolenia techniczne związane z obsługą narzędzi oraz szkolenia miękkie dotyczące barier w korzystaniu z multimediów), podręcznik metodyczny dla nauczycieli wraz z modelowymi konspektami zajęć do pracy z uczniami, modelowy e-podręcznik dla szkół zawodowych z uwzględnieniem dorobku szkolnictwa brytyjskiego.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane przez dyrektorów szkół, nauczycieli przedmiotów zawodowych i kierowników kształcenia zawodowego, którzy w codziennej pracy będą korzystać z wypracowanego modelu w szkołach zawodowych kształcących w zawodzie technik hotelarstwa.


Innowacyjność:

Nowością w opisanym rozwiązaniu jest zastosowanie e-podręcznika wraz ze szkoleniami dla nauczycieli oraz wykorzystanie portalu multimedialnego do przekazu treści obowiązujących w ramach podstawy programowej. Dotychczas podobne podręczniki nie były szeroko stosowane w kształceniu zawodowym.

Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

Model e-podręcznika dla kształcenia zawodowego, w skład którego wchodzą:

  • dwa programy szkoleniowe dla nauczycieli (szkolenia techniczne związane z obsługą narzędzi, szkolenia miękkie dotyczące barier w korzystaniu z multimediów);

  • podręcznik metodyczny dla nauczycieli wraz z modelowymi konspektami zajęć do pracy z uczniami;

  • modelowy e-podręcznik dla szkół zawodowych z uwzględnieniem dorobku szkolnictwa brytyjskiego;

  • publikacja dotycząca wykorzystania multimedialnych narzędzi wsparcia kształcenia zawodowego;

  • Multimedialna platforma kształcenia zawodowego wykorzystująca rozwiązania brytyjskie w tej dziedzinie.
Produkt finalny jest dostępny pod adresem: http://kiw-pokl.org.pl/media/upload/produkty_pi/f213/Produkt_finalny.zip
Beneficjent:
  • EUROPIL Elżbieta Pilch
Strategia wdrażania: application/pdfStrategia wdrażania projektu.pdf
Raport z ewaluacji zewnętrznej: application/pdfraport koncowy z ewaluacji zewnetrznej.pdf
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany