Zrozumieć ciszę
- Zatrudnienie i integracja społeczna
- projekt innowacyjny
- Absolwenci
- Dzieci i młodzież
- Osoby do 25 roku życia
- Osoby niepracujące
- Pozostali uczniowie
- Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
- Instytucje rynku pracy
- Pozostali nauczyciele
- Pracodawcy
- Szkoły
Nazwa rozwiązania: Metoda wsparcia w zakresie komunikacji z osobami z dysfunkcją słuchu porozumiewających się językiem migowym (również czytających z układu warg), wykorzystująca technologię informatyczną w postaci wideokonferencji w chmurze.
Rozwiązanie odpowiada na problemy komunikacji z osobami niesłyszącymi, w szczególności problem wykluczenia zawodowego niesłyszącej młodzieży w wieku powyżej 15 lat. Rozwiązanie bazuje na dwóch, funkcjonalnie tożsamych, technologiach komunikacyjnych: wideotelefonie oraz urządzeniu umożliwiającym nawiązanie połączenia wideokonferencyjnego.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o:
- głuchej młodzież powyżej 15. roku życia, wchodzącej na rynek pracy;
- szkołach, kształcących osoby z dysfunkcją słuchu;
- nauczycielach i wychowawcach;
- rodzinach głuchej młodzieży;
- instytucjach rynku pracy oraz pracodawcach.
Innowacyjność:
Zdaniem autorów rozwiązania, nowością w zaproponowanym rozwiązaniu jest wykorzystanie komunikatora internetowego zoptymalizowanego pod kątem wideokonferencji, w której mogą brać udział oprócz osoby głuchej i tłumacza języka migowego również inni "aktorzy" rynku pracy, w tym pracownik powiatowego urzędu pracy, pracodawca, itd.
Przyczyny odrzucenia rozwiązania na etapie walidacji:
W opinii Krajowej Sieć Tematycznej Województwa Łódzkiego oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi nie dokonano oceny rozwiązania z uwzględnieniem podstawowych kryteriów badania ewaluacyjnego, tj. skuteczności, efektywności, trafności, trwałości i użyteczności. Zakwestionowano również innowacyjność rozwiązania.
Elementy składowe rozwiązania:
- Opis wymagań technicznych i technologicznych;
- Wstępne kalkulacje kosztowe;
- Film instruktażowo-promocyjny;
- Komiks;
- Propozycja oznakowania stanowiska obsługi;
- Plan kampanii upowszechniającej i włączającej.
- Centrum Zespołów Analityczno-Strategicznych sp. z o.o.
- produkt finalny projektu innowacyjnego
- PI niezwalidowany