EDU-NAWIGATOR – APLIKACJA ANALITYCZNO-PROGNOSTYCZNA DLA EDUKACJI

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego
Odbiorcy:
  • Pozostali nauczyciele
Użytkownicy:
  • Instytucje rynku pracy
  • Instytucje szkoleniowe
  • Kadra zarządzająca
  • Organizacje zawodowe i gospodarcze
  • Placówki oświatowe
  • Szkoły zawodowe
  • Związki zawodowe
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązaniaAplikacja analityczno-prognostyczna

Rozwiązanie odpowiada na potrzebę integracji metod i narzędzi informatycznych wykorzystywanych do gromadzenia, prognozowania oraz prezentacji danych dotyczących rynku pracy, których funkcjonalność byłaby dostosowana do potrzeb przeciętnego uzytkownika (instytucji i osób zajmujących się systemem edukacji zawodowej). Kluczowe w tym zakresie są informacje na temat zawodów nadwyżkowych i deficytowych pochodzących nie tylko z analizy ofert pracy składanych w powiatowych urzędach pracy, ale również z cyklicznych badań pierwotnych pracodawców oraz analizy treści serwisów z ofertami pracy.

Aplikacja analityczno-prognostyczna (AAP) jest narzędziem wspomagania decyzji w procesach dostosowania systemu kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy. Zapewnia dostęp do aktualnych informacji opisujących trendy na lokalnym i regionalnym rynku pracy oraz prognoz. AAP daje szkole i organowi prowadzącemu możliwość obserwacji zmian w lokalnym rynku pracy i skoncentrowania środków finansowych na przekwalifikowanie nauczycieli i przedstawienie oferty kształcenia odpowiadającej potrzebom rynku pracy. Pozwoli to w konsekwencji na modyfikację kierunków rozwoju kształcenia zawodowego, ale także wprowadzi nową jakość w zarządzaniu finansami szkoły.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie jest kierowane przede wszystkim do przedstawicieli kadry kierowniczej i organów prowadzących szkoły i placówki prowadzące kształcenie zawodowe. Z funkcjonalności AAP mogą także korzystać: publiczne służby zatrudnienia, ochotnicze hufce pracy, agencje zatrudnienia, instytucje pośrednictwa pracy, instytucje doradztwa personalnego, ośrodki karier, instytucje szkoleniowe, instytucje dialogu społecznego, przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego.


Innowacyjność:

Elementem wartym uwagi jest możliwość uzyskania łatwego i szybkiego dostępu do informacji charakteryzujących rynek pracy, które z kolei są warunkiem podejmowania właściwych decyzji dotyczących rozwoju i modyfikacji systemu szkolnictwa zawodowego.


Skuteczność:

Porównanie aplikacji z innymi portalami, programami (np. System Informacji Oświatowej, Bank Danych Lokalnych, Syriusz) wskazuje na jej przewagę jako bogatszego źródła wiedzy o rynku pracy i edukacji. Wynika to głównie z faktu gromadzenia danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Dodatkowo pracodawcy ocenili narzędzie jako ciekawe i użyteczne, przydatne w ich pracy.


Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

  • Aplikacja analityczno-prognostyczna wraz z dokumentacją techniczną

  • Dokumentacja merytoryczna

Dokumentacja opisuje metodologię gromadzenia, analizowania i prognozowania danych.

  • Podręcznik obsługi AAP

Publikacja zawiera program szkoleń, konspekt zajęć i prezentacji dla trenerów prowadzących zajęcia szkoleniowe przygotowujące do korzystania z AAP.

Beneficjent:
  • Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego
Fiszka projektowa: application/pdfFiszka.pdf
Raport z ewaluacji zewnętrznej: application/pdfRaport z ewaluacji zewnętrznej.pdf
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany