Innowacyjna metoda nauczania szansą na wzmocnienie współpracy przedsiębiorców z sektorem nauki

Obszar wsparcia:
  • Adaptacyjność
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
Odbiorcy:
  • Studenci
Użytkownicy:
  • Pracownicy naukowi
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązaniaInnowacyjna metoda nauczania z wykorzystaniem komputerowego kreatora studiów przypadków

Rozwiązanie odpowiada na problem słabej współpracy przedsiębiorstw z sektorem nauki oraz małego kontaktu studentów z przedsiębiorstwami. W konsekwencji treści przedmiotów na studiach są oderwane od bieżących problemów praktycznych, co sprawia, że prace dyplomowe i opracowania naukowe są mało przydatne w biznesie. Ponadto studenci mają trudności w znalezieniu odpowiednich miejsc do odbycia praktyki, co przekłada się na niską samoocenę u studentów i problemy w znalezieniu przez nich pierwszej pracy.

Zaproponowana metoda nauczania stanowi nową formę współpracy świata biznesu ze światem nauki. Wykorzystuje komputerową platformę komunikacji w procesie rozwiązywania realnych i aktualnych problemów pojawiających się w działalności gospodarczej.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie skierowane jest do pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni, studentów oraz przedsiębiorców.


Innowacyjność:

Platforma internetowa z komputerowym kreatorem case study jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych nauczycieli, studentów i przedsiębiorców w całej Polsce, a także w Europie, dzięki podjętej współpracy międzynarodowej. Dzięki niej wzmacnia się współpraca między przedsiębiorcami i sektorem nauki. Przedsiębiorcy uzyskują dostęp do najnowszej wiedzy naukowej oraz wsparcie ze strony uczelni w rozwiązywaniu problemów firmy. Firmy mają również możliwość zatrudnienia odpowiednio wykształconych pracowników.


Skuteczność:

 


Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

  • Metodologia opracowywania studiów przypadku we współpracy z przedsiębiorcami – podręcznik dobrych praktyk

Celem opracowania jest przedstawienie problematyki wykorzystywanej w nauczaniu ekonomii i zarządzania. Obok rozważań dotyczących sposobu konstruowania, pisania i dostosowania studiów przypadku dla celów dydaktycznych, książka zawiera treści pomagające przygotować się do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tej metody. Podręcznik skierowany jest do nauczycieli prowadzących zajęcia z przedmiotów ekonomicznych i z zarządzania.

  • Komputerowa aplikacja kreatora studiów przypadku (KSP) wraz z podręcznikiem korzystania z kreatora

Aplikacja komputerowa pozwala kształcić studentów w warunkach możliwie zbliżonych do warunków występujących na rynku pracy. Pozwala przedsiębiorcom na przedstawienie problemów i możliwości ich rozwiązania przez sektor nauki. Umożliwia dodawanie nowych studiów przypadków z różnych dziedzin.

Załącznik: application/zipProdukt finalny.zip
Beneficjent:
  • Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
Fiszka projektowa: application/pdfFiszka.pdf
Strategia wdrażania: application/pdfStrategia wdrażania.pdf
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany