DOBRY START - WYRÓWNYWANIE SZANS UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WZROKOWĄ POPRZEZ ZINTEGROWANE DZIAŁANIA EDUKACYJNE

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: Doradztwo Unijne Zbigniew Banasiak
Odbiorcy:
  • Nauczyciele szkół podstawowych
  • Nauczyciele szkół gimnazjalnych
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
  • Uczniowie szkół podstawowych
  • Uczniowie szkół gimnazjalnych
  • Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Użytkownicy:
  • Nauczyciele szkół podstawowych
  • Nauczyciele szkół gimnazjalnych
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
  • Pozostali nauczyciele
  • Pozostali uczniowie
  • Szkoły zawodowe
Opis rozwiązania:

Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem niewystarczającego dostępu do nowoczesnych rozwiązań w zakresie diagnostyki, terapii i edukacji dzieci z dysfunkcją wzrokową.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie (w postaci opracowania zmodyfikowanego programu rozwojowego dostosowanego do potrzeb Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego w Łodzi) ma na celu zwiększenie jakości kształcenia ogólnego w SOSW oraz wyrównanie szans edukacyjnych uczniów niewidomych lub słabowidzących poprzez adaptację norweskich rozwiązań w zakresie diagnostyki, terapii i edukacji dzieci niepełnosprawnych wzrokowo.

W ramach zaproponowanego narzędzia zostaną przeprowadzone kompleksowe badania diagnostyczne z wykorzystaniem doświadczeń norweskich. Modyfikacja programów rozwojowych zwiększy wiedzę w zakresie diagnozy edukacji i terapii dzieci z dysfunkcją wzroku. Dzięki zastosowaniu w praktyce gotowego narzędzia nastąpi ponadto zwiększenie nie tylko wiedzy i umiejętności uczniów i nauczycieli, ale także motywacji do dalszych działań.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane przez szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne oraz inne instytucje wspierające dzieci i młodzież z dysfunkcjami wzrokowymi. Wsparcie skierowane jest do uczniów i nauczycieli wszystkich ww. szczebli kształcenia.


Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:

W projekcie wykorzystano wieloletnie doświadczenia partnera z Norwegii  (Trygt Ly – Kristen Stiftelse - Chrześcijańska Fundacja Bezpieczne Schronienie), który wspiera ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Współpraca ponadnarodowa umożliwi modyfikację programów rozwojowych, co bezpośrednio przyczyni się do poprawy jakości diagnozy edukacji i terapii dzieci z dysfunkcją wzrokową. Udział dzieci i nauczycieli w zajęciach w norweskich szkołach pozwoli na zwiększenie ich pozytywnej samooceny, samodzielności i lepszego przystosowania do życia w społeczeństwie. Współpraca z partnerem pozwoli na rozwijanie tej współpracy w przyszłości, dzięki czemu powstaną nowe inicjatywy z korzyścią dla tej grupy docelowej.


Elementy składowe produktu (do zastosowania w praktyce):

  • Zmodyfikowany program rozwojowy SOSW w Łodzi – zapoznanie z norweskim systemem kształcenia i terapii dzieci z dysfunkcją wzrokową.
  • 10 badań diagnostycznych – przeprowadzone testy z użyciem specjalistycznych narzędzi.
  • Publikacja na temat rezultatów projektu – tłumaczenie materiałów i programów.
Beneficjent:
  • Doradztwo Unijne Zbigniew Banasiak
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka projektowa.doc
Strona www:

lodz.dge.pl

Rodzaj produktu:
  • produkt współpracy ponadnarodowej
Status produktu/rozwiązania:
  • PWP opracowany