E-NAUCZYCIEL - PROGRAM PODNOSZENIA KOMPETENCJI WIELKOPOLSKICH NAUCZYCIELI I NAUCZYCIELEK
- Edukacja i szkolnictwo wyższe
- projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
- Nauczyciele szkół gimnazjalnych
- Uczniowie szkół gimnazjalnych
- Nauczyciele szkół gimnazjalnych
- Pozostali nauczyciele
- Szkoły
- Szkoły zawodowe
Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem niewystarczającego poziomu wiedzy i kompetencji nauczycieli w zakresie odnawialnych źródeł energii i termowizji,. Ze względu na brak kompetencji nauczyciele nie stosują na dużą skalę technologii informatycznych (ang. Information and Communication Technologies, ICT), co wpływa niekorzystnie na wykorzystywanie nowoczesnych metod aktywizacyjnych w procesie nauczania młodzieży.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie (w postaci programu i narzędzi pozwalających na kompleksowe przygotowanie nauczycieli do pracy dydaktycznej w tematyce odnawialnych źródeł energii i termowizji z wykorzystaniem technologii ICT) ma na celu podniesienie kompetencji nauczycieli z województwa wielkopolskiego w zakresie wykorzystywania nowoczesnych metod nauczania oraz technologii w procesie edukacyjnym.
W ramach powstających programów zostaną przygotowane multimedialne pakiety materiałów dydaktycznych niezbędnych do przeprowadzenia kursu pn. „Innowacyjny Nauczyciel” (w specjalizacjach: Odnawialne Źródła Energii oraz Termowizja (OZE/TW)). Poza materiałami multimedialnymi nauczyciele zostaną wyposażeni w zestawy do przeprowadzania eksperymentów z zakresu odnawialnych źródeł energii/ termowizji. W celu potwierdzenia nabytych kwalifikacji i kompetencji zostaną przeprowadzone egzaminy certyfikacyjne dla nauczycieli. Zastosowanie rozwiązania w praktyce pozwoli na przekazanie nauczycielom wiedzy z zakresu OZE/TW i wyposażenie ich w niezbędne kompetencje związane z szerszym wykorzystywaniem technik ICT (niezbędnych do uatrakcyjnienia zajęć, lepszego aktywizowania uczniów i pobudzania ich kreatywności). Pracodawcy uzyskają znacznie lepiej przygotowany personel do wykonywania zadań związanych z wykorzystaniem - na szerszą niż dotychczas skalę - odnawialnych źródeł energii i termowizji.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie może być stosowane przez technika i gimnazja, kształcące w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz zagadnień związanych z termoizolacją. Wsparcie skierowane jest do uczniów i nauczycieli tego typu szkół z województwa wielkopolskiego.
Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:
W projekcie wykorzystano wieloletnie doświadczenia partnerów ze Szwecji - FLIR Systems AB oraz z Czech - Horizon Fuel Cell Europe s. r. o. Pierwszy partner to pionier w branży termowizji, który działa na potrzeby szkolnictwa od ponad 50 lat. Dostarcza rozwiązań w zakresie utrzymania pomiaru temperatury i testów termicznych. Horizon Fuell Cell Europe s.r.o. istnieje od 2003 roku, jest to światowy lider w wytwarzaniu i magazynowaniu wodoru oraz ogniw paliwowych. Podejmuje liczne inicjatywy edukacyjne rozbudzające świadomość ekologiczną wśród uczniów z całego świata. Dostarcza szkołom na całym świecie atrakcyjne zestawy edukacyjne do prowadzenia eksperymentów związanych z energią odnawialną wraz z oprogramowaniem, które poprzez zabawę pobudzają twórcze myślenie, wyobraźnię, kreatywność i ducha wynalazku.
Współpraca ponadnarodowa umożliwi znaczne pogłębienie praktycznej wiedzy nauczycieli i uczniów i pozwoli na upowszechnienie stosowania metod związanych z odnawialnymi źródłami energii.
Elementy składowe produktu (do zastosowania w praktyce):
- dwa pakiety edukacyjne (Odnawialne Źródła Energii, Termoizolacja);
- dwa sylabusy egzaminacyjne rozszerzające certyfikat innowacyjny nauczyciel o dwie specjalności - Odnawialne Źródła Energii oraz Termoizolacja;
- dwa programy edukacyjne (Odnawialne Źródło Energii, Termoizolacja) przygotowujące do egzaminów.
- EURONAUKA
- produkt współpracy ponadnarodowej
- PWP opracowany