CSR – nowoczesny wizerunek przedsiębiorstw
- Adaptacyjność
- projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
- Administracja
- Kadra zarządzająca
- Kobiety
- Media
- Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców
- Mieszkańcy miast
- Organizacje pozarządowe
- Osoby planujące rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej
- Osoby pracujące
- Organizacje zawodowe i gospodarcze
- Podmioty ekonomii społecznej
- Pracodawcy
- Pracownicy przedsiębiorstw
- Przedsiębiorcy
- Społeczności lokalne
- Uczelnie wyższe
- Związki zawodowe
- Administracja
- Kadra zarządzająca
- Kobiety
- Organizacje pozarządowe
- Osoby pracujące
- Osoby planujące rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej
- Organizacje zawodowe i gospodarcze
- Podmioty ekonomii społecznej
- Pracodawcy
- Przedsiębiorcy
- Związki zawodowe
Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem niedostatecznego poziomu wiedzy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)1, w szczególności wśród pracowników i kadry zarządzającej przedsiębiorstw.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to model wdrażania koncepcji CSR, w szczególności w odniesieniu do godzenia życia zawodowego i prywatnego, organizacji i form świadczenia pracy oraz promocji podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W wyniku współpracy polskich i hiszpańskich ekspertów zostaną wypracowane praktyczne narzędzia do zastosowania w przedsiębiorstwach (m.in. opracowania, analizy, metodologia certyfikacji firm wdrażających praktyki społecznie odpowiedzialne).
----------------------
1 Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, w skrócie CSR) – koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Według tego podejścia, bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania przez organizacje biznesowe (przedsiębiorstwa) wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej tych organizacji oraz ich innowacyjność.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie może być stosowane przez kadrę zarządzającą przedsiębiorstw oraz instytucje otoczenia biznesu. Wsparcie w ramach projektu jest skierowane do pracodawców oraz pracowników przedsiębiorstw.
Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:
W projekcie zostanie wykorzystane wieloletnie doświadczenie partnera z Hiszpanii, AC&G Estrategia e Innovación Empresalial. Organizacja świadczy usługi doradcze przede wszystkim dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, ułatwiające poprawę innowacyjności firm, w tym na rozwoju klastrów i sieci współpracy. Ważnym obszarem działania jest wsparcie przedsiębiorstw w implementowaniu założeń koncepcji CSR do strategii działania firmy.
Współpraca ponadnarodowa w ramach projektu obejmie adaptację do warunków polskich, hiszpańskich rozwiązań z obszaru CSR, w tym poprzez uczestnictwo w wizycie studyjnej, organizację warsztatów oraz wdrożenie dobrych praktyk zaczerpniętych z doświadczeń hiszpańskich.
Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):
- Opracowanie nr 1 – Metodologia wdrażania certyfikatów CSR i EFR w Hiszpanii;
- Opracowanie nr 2 – Analiza, potrzeby i oczekiwania w województwie zachodniopomorskim;
- Opracowanie nr 3 – Transfer dobrych praktyk hiszpańskich;
- Opracowanie nr 4 – Analiza adaptacji i wdrożenia CSR w województwie zachodniopomorskim;
- Opracowanie nr 5 – Praktyczny przewodnik w zakresie CSR i EFR.
- Związek Pracodawców Pomorza Zachodniego LEWIATAN
- produkt współpracy ponadnarodowej
- PWP opracowany