CSR na kolei – perspektywa woj. wielkopolskiego

Obszar wsparcia:
  • Adaptacyjność
Rodzaj projektu:
  • projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
Odbiorcy:
  • Osoby pracujące
  • Pracodawcy
  • Pracownicy przedsiębiorstw
  • Przedsiębiorcy
Użytkownicy:
  • Kadra zarządzająca
  • Pracodawcy
  • Przedsiębiorcy
  • Związki zawodowe
Opis rozwiązania:

Rozwiązanie odpowiada na problem niedostatecznego poziomu wiedzy w zakresie wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu1 (CSR – Corporate Social Responsibility) w przedsiębiorstwach.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to strategia na rzecz zwiększania zaangażowania pracowników we wdrażanie działań społecznie odpowiedzialnych w odniesieniu do lokalnego rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem sektora kolejowego. Rozwiązanie obejmuje zbiór rekomendacji adresowanych do przedstawicieli pracodawców, pracowników i związków zawodowych. Przewodnik zawiera informacje na temat aktualnego stanu wdrażania koncepcji CSR w Polsce i Hiszpanii, ze wskazaniem kluczowych podobieństw i różnic. Zastosowanie rozwiązania przełoży się na wzrost wiedzy w zakresie CSR oraz możliwości zastosowania tych koncepcji w praktyce gospodarczej.

--------------------------

Społeczna odpowiedzialność biznesu (j. ang. Corporate Social Responsibility, CSR) – koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Według tego podejścia, bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania przez organizacje biznesowe (przedsiębiorstwa) wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej tych organizacji oraz ich innowacyjność.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane w szczególności przez związki zawodowe, przedsiębiorstwa oraz pracowników przedsiębiorstw.


Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:

W projekcie wykorzystano wieloletnie doświadczenie partnera z Hiszpanii (Federacion de Servicos a la Ciudadania de CC. OO), który jest związkiem zawodowym zrzeszającym reprezentantów różnych branż, w tym lotniczej, turystycznej, transportowej.

Współpraca ponadnarodowa miała na celu zaadaptowanie na grunt polski dobrych praktyk w obszarze CSR zaczerpniętych od partnera hiszpańskiego. W ramach projektu odbyła się zagraniczna wizyta studyjna oraz cykl seminariów z udziałem ekspertów zagranicznych. Ponadto eksperci hiszpańscy wzięli udział w opracowaniu zaleceń i rekomendacji, które zostały uwzględnione w publikacji podsumowującej efekty projektu.


Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

  • Strategia wdrażania koncepcji CSR w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem dobrych praktyk partnera hiszpańskiego.
Załącznik: application/zipProdukt WP.zip
Beneficjent:
Fiszka projektowa: application/pdfFiszka projektowa.pdf
Strona www:

www.zzm.org.pl

Rodzaj produktu:
  • produkt współpracy ponadnarodowej
Status produktu/rozwiązania:
  • PWP opracowany