Cool e-School

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: Kancelaria Prawa Podatkowego FACTOR Fila i Wspólnicy Spółka z o.o.
Odbiorcy:
  • Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Użytkownicy:
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
  • Pracodawcy
Opis rozwiązania:

Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem niedostosowania oferty edukacyjnej do wymogów rynku pracy. Uczniowie mają zbyt mało zajęć z praktycznej nauki zawodu w szkole, brakuje im niezbędnego do funkcjonowania na rynku pracy doradztwa zawodowego oraz możliwości bezpośredniego kontaktu z pracodawcami poprzez praktyki czy staże zawodowe. Dodatkowo, przy braku odpowiedniego wyposażenia pracowni dydaktycznych w szkołach zawodowych, pojawiają się trudności z wejściem absolwentów szkół zawodowych na rynek pracy.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie – publikacja na temat tutoringu edukacyjno-zawodowego – ma na celu ułatwienie uczniom wejścia na wymagający rynek pracy. Publikacja zawiera informacje z czeskiej książki na temat tutoringu edukacyjno-zawodowego oraz wyniki implementacji tej idei na polskim rynku edukacyjno-zawodowym. Publikacja będzie kolportowana wśród szkół i pracodawców.

W ramach projektu powstanie portal e-learningowy oraz doposażone zostaną dwie pracownie: ekonomiczna i gastronomiczna, w nowoczesny sprzęt. Platforma elektroniczna będzie miejscem spotkań uczniów, opiekunów zawodowych i przedsiębiorców. Uczniowie będą zapoznawali się z materiałami tematycznymi w zakresie ekonomii, gastronomii, przedsiębiorczości, rynku pracy i rynku edukacyjnego. Będą rozwiązywać zadania i testy tematyczne, zadawać pytania opiekunom, którzy następnie ocenią ich pracę. Ponadto dzięki platformie uczniowie będą mogli zaprezentować swoją sylwetkę zawodową przyszłemu pracodawcy.

W ramach projektu uczniowie odbędą praktyki u przedsiębiorców. Dodatkowo przeprowadzone będą szkolenia dla uczniów w specjalizacjach: barista, barman, carving (sztuka rzeźbienia w warzywach i owocach), kasjer walutowo-złotowy, pozyskiwanie funduszy UE, ochrona danych osobowych.

Efektem wdrożenia wypracowanego w projekcie rozwiązania będzie lepsze przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy, szkoła zyska dodatkowe wyposażenie i poprawi współpracę z przedsiębiorcami, którzy z kolei będą mieli dojrzalszych i lepiej praktycznie przygotowanych do pracy absolwentów.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane przez szkoły ponadgimnazjalne, szczególnie kształcące na kierunkach hotelarskich i gastronomicznych. Wsparcie skierowane jest do uczniów i nauczycieli tego typu szkół.


Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:

W projekcie wykorzystano doświadczenia partnera z Czech. Jest to szkoła średnia Hotelarstwa, Gastronomii i Służb SCMSD, mieszcząca się w Silherovicach. Szkoła ta od kilku lat prowadzi wymianę edukacyjną z Zespołem Szkół Nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju, której uczniowie zostali objęci projektem.

Dzięki współpracy ponadnarodowej nastąpi wymiana doświadczeń w zakresie idei tutoringu edukacyjno-zawodowego i wdrożenie jej do praktyki.


Elementy składowe produktu (do zastosowania w praktyce):

  • Publikacja opisująca ideę tutoringu edukacyjno-zawodowego oraz opisująca wyniki implementacji tej idei na polskim rynku edukacyjno-zawodowym.
Załącznik: application/zipProdukt WP.zip
Beneficjent:
  • Kancelaria Prawa Podatkowego FACTOR Fila i Wspólnicy Spółka z o.o.
Fiszka projektowa: application/pdfFiszka projektowa.pdf
Rodzaj produktu:
  • produkt współpracy ponadnarodowej
Status produktu/rozwiązania:
  • PWP opracowany