Young in Europe

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt standardowy z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: Gmina Miasto Częstochowa
Odbiorcy:
  • Dzieci i młodzież
  • Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Użytkownicy:
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
  • Placówki oświatowe
  • Szkoły
Opis rozwiązania:

Prezentowane rozwiązanie odpowiada na problem z wykorzystaniem kompetencji przedsiębiorczych i interpersonalnych uczniów. Uczniowie mają małą świadomość na temat planowania ścieżki zawodowej, a przy tym nie mają dostępu do usług doradztwa zawodowego. Uczniowie mają też ograniczony dostęp do zajęć rozwijających i specjalistycznych warsztatów.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie to adaptacja programu modułowego "Wprowadzenie w obieg zawodowo-socjalny". Ma ono na celu poprawę kompetencji przedsiębiorczych uczniów w liceach ogólnokształcących w Częstochowie i pozyskanie danych do badań nt. wpływu rozwoju kompetencji przedsiębiorczych na pozycję ucznia na rynku pracy. Model ma za zadanie przygotować młodzież do życia zawodowego i społecznego oraz pomóc we właściwym zaplanowaniu ścieżki kariery. Dodatkowym aspektem jest odbycie szkolenia i nabycie umiejętności w zakresie stosowanych z powodzeniem w Wielkiej Brytanii technik motywacyjnych.

W ramach rozwiązania przewidywane są następujące formy wsparcia:

1) Grupowe i indywidualne doradztwo zawodowe;
2) Kursy języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego, francuskiego, rosyjskiego z elementami j. biznesowego.
3) Zajęcia rozwijające zainteresowania i pogłębiające wiedzę w określonej dziedzinie (zajęcia informatyczne, międzynarodowe stosunki gospodarcze; etyka).
4) Warsztaty "Młody Bill Gates" wyposażające uczestników projektu w praktyczne umiejętności wymagane na rynku pracy (przedsiębiorczość, zarządzanie projektem; zarządzanie czasem; odporność na stres i przeciwdziałanie konfliktom; public relations).
5) Program modułowy "Wprowadzenie w obieg zawodowo-socjalny".

Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane przez szkoły ponadgimnazjalne. Wsparcie skierowane jest do uczniów i nauczycieli tego typu szkół oraz rodziców.


Korzyści ze współpracy ponadnarodowej:

W projekcie wykorzystano doświadczenia partnera z Wielkiej Brytanii, Dr Intelligence Ltd. Partner działa na rynku od 15 lat w obszarze programów i rozwiązań dla przedsiębiorczości. Programy te wprowadzane są przez uniwersytety i organizacje pozarządowe w całej Wielkiej Brytanii. Partner realizuje program "Wprowadzenie w obieg zawodowo-socjalny", realizowany w oparciu o metodę Thinking for a Change (Myślenie ukierunkowane na zmianę).

Dzięki współpracy partnerów zostanie zaadaptowany i zrealizowany Program Modułowy: „Wprowadzenie w obieg zawodowo-socjalny”. W ramach programu zrealizowany zostanie pełny pakiet modułów z zakresu personal development (rozwój osobisty) wraz z elementami motywacyjnymi, w oparciu o model Thinking for a Change.


Elementy składowe produktu (do zastosowania w praktyce):

  • Adaptacja programu modułowego "Wprowadzenie w obieg zawodowo-socjalny";
  • 64 profile osobowe;
  • 64 projekty symulacji biznesowych;
  • 16 projektów w ramach "Adventure Challenge";
  • Raport z badań z tłumaczeniem, 1 recenzja raportu.
Załącznik: application/zip& Produkt WP.zip
Beneficjent:
  • Gmina Miasto Częstochowa
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka projektowa.doc
Strona www:

www.czestochowa.pl

Rodzaj produktu:
  • produkt współpracy ponadnarodowej
Status produktu/rozwiązania:
  • PWP opracowany