Transformacja – projekt dla osób 50+ zatrudnionych w branży reklamowej

Obszar wsparcia:
  • Adaptacyjność
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym
Beneficjent: Studio KOPLORPRESS Sp. z o.o.
Odbiorcy:
  • Pracownicy przedsiębiorstw
Użytkownicy:
  • Instytucje szkoleniowe
  • Przedsiębiorcy
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązaniaNowa Innowacyjna Metoda (N.I.M.)

Rozwiązanie miało stanowić odpowiedź na problemy z dezaktywacją osób w wieku 50+, szczególnie w branży reklamowej.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie metody utrzymania zatrudnienia osób 50+ w branży reklamowej. Metoda ta miała obejmować diagnozę potrzeb pracowników 50+, wsparcie psychologiczne, w tym m.in. zastosowanie nowatorskiej metody „mental reseting”; trening kreatywności; indywidualny dobór szkoleń podnoszących umiejętności wykorzystania nowych technologii, tworzenie networkingu stanowiącego narzędzie do stworzenia grupy wsparcia i forum wymiany doświadczeń odbiorców pomocy oraz adaptowanie do polskich realiów zasad „labour redeployment” (oddelegowanie pracownika do pracy na innym stanowisku u innego pracodawcy oraz udostępnienie w zamian miejsca pracy dla pracowników partnera „wymiany”).

Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o firmach reklamowych i szkoleniowych oraz firmach z innych branż zatrudniających pracowników w wieku 50+.


Innowacyjność:

W opinii autorów rozwiązania dotychczas osoby 50+ otrzymywały standardową pomoc szkoleniową. W ramach projektu wypracowana miała zostać nowa metoda – nowe podejście utrzymania zatrudnienia osób 50+.


Elementy składowe wstępnej wersji produktu:

  • Nowa Innowacyjna Metoda (N.I.M.)

Metoda miała składać się z następujących elementów:

  • diagnozy potrzeb pracowników 50+,
  • wsparcia psychologicznego,
  • treningu kreatywności,
  • indywidualnego doboru szkoleń podnoszących umiejętności wykorzystania nowych technologii,
  • networkingu,
  • „labour redeployment”.
Beneficjent:
  • Studio KOPLORPRESS Sp. z o.o.
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka.DOC
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI odrzucony na etapie strategii wdrażania