Transformacja – projekt dla osób 50+ zatrudnionych w branży reklamowej
- Adaptacyjność
- projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym
- Pracownicy przedsiębiorstw
- Instytucje szkoleniowe
- Przedsiębiorcy
Nazwa rozwiązania: Nowa Innowacyjna Metoda (N.I.M.)
Rozwiązanie miało stanowić odpowiedź na problemy z dezaktywacją osób w wieku 50+, szczególnie w branży reklamowej.
Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie metody utrzymania zatrudnienia osób 50+ w branży reklamowej. Metoda ta miała obejmować diagnozę potrzeb pracowników 50+, wsparcie psychologiczne, w tym m.in. zastosowanie nowatorskiej metody „mental reseting”; trening kreatywności; indywidualny dobór szkoleń podnoszących umiejętności wykorzystania nowych technologii, tworzenie networkingu stanowiącego narzędzie do stworzenia grupy wsparcia i forum wymiany doświadczeń odbiorców pomocy oraz adaptowanie do polskich realiów zasad „labour redeployment” (oddelegowanie pracownika do pracy na innym stanowisku u innego pracodawcy oraz udostępnienie w zamian miejsca pracy dla pracowników partnera „wymiany”).
Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o firmach reklamowych i szkoleniowych oraz firmach z innych branż zatrudniających pracowników w wieku 50+.
Innowacyjność:
W opinii autorów rozwiązania dotychczas osoby 50+ otrzymywały standardową pomoc szkoleniową. W ramach projektu wypracowana miała zostać nowa metoda – nowe podejście utrzymania zatrudnienia osób 50+.
Elementy składowe wstępnej wersji produktu:
- Nowa Innowacyjna Metoda (N.I.M.)
Metoda miała składać się z następujących elementów:
- diagnozy potrzeb pracowników 50+,
- wsparcia psychologicznego,
- treningu kreatywności,
- indywidualnego doboru szkoleń podnoszących umiejętności wykorzystania nowych technologii,
- networkingu,
- „labour redeployment”.
- Studio KOPLORPRESS Sp. z o.o.
- produkt finalny projektu innowacyjnego
- PI odrzucony na etapie strategii wdrażania