Edukacyjny Symulator Ekonomiczny INVESTOR

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Converse sp. z o.o.
Odbiorcy:
  • Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Użytkownicy:
  • Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązania: Edukacyjny Symulator Ekonomiczny INVESTOR

Wypracowane rozwiązanie wynika z poniższych, zdiagnozowanych przez realizatora problemów:

  • niedobór absolwentów średnich szkół zawodowych;
  • konieczność uatrakcyjnienia i podniesienia jakości kształcenia w kierunku praktycznego zdobywania i wykorzystywania wiedzy;
  • niedostosowanie bazy dydaktycznej szkół zawodowych do współczesnych potrzeb;
  • niedostosowanie metod pracy szkół do oczekiwań szkół i uczniów;
  • niedostosowanie kompetencji absolwentów do potrzeb rynku pracy.

Rozwiązanie to Edukacyjny Symulator Ekonomiczny INVESTOR – komputerowy symulator zmian decyzyjnych realizowanych w postaci gry strategiczno decyzyjnej, który zakłada kształcenie umiejętności praktycznej analizy decyzyjnej, a w szczególności opracowywania optymalnej procedury rozwiązania sformułowanego problemu, oszacowania prawdopodobieństwa wystąpienia określonych następstw oraz oceny użyteczności każdego wyniku. Wykorzystane metody teorii decyzji w zakresie praktycznego nauczania przedsiębiorczości i ekonomii są reprezentowane przez:
• wprowadzenie kilku możliwych wariantów rozwiązania problemu,
• skomplikowaną sytuację decyzyjną,
• złożony proces decyzyjny,
• istotność strategicznego rozważania problemu decyzyjnego.


Kto może skorzystać:


Rozwiązanie kierowane jest do kadry pedagogicznej nauczającej przedmiotów zawodowych techników ekonomicznych.


Innowacyjność:

Elementem wartym uwagi jest wykorzystanie gry symulacyjnej, dzięki której uczniowie będą mieli możliwość kształcenia umiejętności w zakresie poznawania, rozumienia i interpretacji sprawozdań i wskaźników finansowych występujących w przedsiębiorstwach. Ponadto gra wykorzystuje zasadę podnoszenia wiedzy z wykorzystaniem formuły W. E. Deminga, określanej jako PDCA (z ang.: plan – do – check – act, czyli: planuj – wykonaj – sprawdzaj – działaj).


Skuteczność:

Rozwiązanie przed walidacją.


Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

  • Instrukcje korzystania z narzędzia w wersji drukowanej oraz konspekt dla prowadzącego zajęcia zawierający przykładowe scenariusze zajęć.
  • Program zaplanowanej jednej konferencji upowszechniającej oraz materiały z konferencji.
  • Publikacja/monografia dotycząca symulatora.
  • Materiały informacyjno-promocyjne – ulotki.
  • Kompletny zestaw Edukacyjny Symulator Ekonomiczny INVESTOR w wersji zawierającej płytę CD, drukowaną instrukcję/podręcznik dla użytkownika, publikację.
Beneficjent:
  • Converse sp. z o.o.
Fiszka projektowa: application/zipFiszka.docx
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany