Gra w studia podyplomowe

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Odbiorcy:
  • Słuchacze studiów podyplomowych
Użytkownicy:
  • Uczelnie wyższe
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązania: Gra w studia podyplomowe

Rozwiązanie wypracowane w projekcie odpowiada na problem niewystarczającej efektywności kształcenia na poziomie studiów podyplomowych. Zaproponowane w projekcie rozwiązanie ma na celu wzrost efektywności kształcenia ustawicznego osób dorosłych na studiach podyplomowych. Wypracowana w ramach rozwiązania metodyka e-advancement ma na celu wszechstronny rozwój osób dorosłych. Można ją określić też jako metodykę "współuczenia", ponieważ uczestnicy procesu kształcenia biorą w nim aktywny udział, ucząc się od siebie nawzajem oraz współpracując. Kolejną ważną cechą metodyki e-advancement jest oparcie kształcenia na nowoczesnych technologiach (e-learning).

Proponowana metodyka nauczania opiera się na trzech obszarach, które poprzez ich połączenie tworzą nową jakość e-learningu. Obszary te to: przekazywanie wiedzy, symulacja zdarzeń oraz budowanie społeczności specjalistów współuczestniczących w procesie nauczania. Rozwiązanie składa się z metodyki kształcenia on-line, w ramach której uczestnicy kursu wykonują własne prace i mogą proponować własne kursy e-learningowe oraz platformy stworzonej w technologii WEB. W ramach platformy funkcjonują cztery obszary: INFORMACJA  ogólnodostępna część platformy z formularzem logowania oraz informacjami nt. możliwości podjęcia nauki, procedurą uzyskania dostępu oraz regulaminem nauczania; SPOŁECZNOŚĆ  obszar dostępny po zalogowaniu. Rola tej części rozwiązania jest odpowiedzią na potrzebę uczestnictwa w grupie oraz budowania sieci kontaktów (networking), wzmacnia relacje pomiędzy uczestnikami studiów oraz pozwala na wymianę doświadczeń i dyskutowanie zagadnień związanych z merytoryką szkoleń. Sam mechanizm zbliżony jest do portali społecznościowych dla profesjonalistów (LinkedIn, GoldenLine). Po zakończeniu procesu nauczania słuchacz nadal posiada dostęp do tej części narzędzia, dzięki czemu w procesie uczenia będą brali udział profesjonaliści - praktycy; E-LEARNING – obszar zdobywania wiedzy teoretycznej przez uczestników. Celem tej części narzędzia jest przekazanie definicji, informacji historycznych, opisu narzędzi których uczestnicy mogą używać w części symulacyjnej; GRA  obszar zdobywania wiedzy praktycznej. Przygotowane dla studiów podyplomowych „Zarządzanie projektami” (8 scenariuszy). Przygotowano dwa mechanizmy symulacji, które można użyć w scenariuszach nauczania. Pierwszy, symulacje single user, przeznaczone są do gry przez pojedynczych uczestników  wszystkie decyzje podejmowane są indywidualnie, a efekt gry w pełni zależy od umiejętności grającej osoby. W tym rodzaju gier nie przewiduje się interakcji pomiędzy uczestnikami, a ich przygotowanie teoretyczne ma wpływ na osiągane wyniki. Drugi, symulacje multi user to gry, w których bardzo istotna jest współpraca graczy. Na tym etapie wprowadzony jest element współuczenia, uczestnicy nawzajem oceniają swoje postępy i podejmują decyzje, która z koncepcji rozwiązywania zadań jest najbardziej słuszna. Ostatnim elementem rozwiązania jest instrukcja obsługi portalu.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie może być stosowane przez wszystkie uczelnie oraz słuchaczy studiów podyplomowych.


Innowacyjność:

Innowacyjnością rozwiązania jest metodyka kształcenia, która wspiera nauczanie nowoczesnymi technologiami oraz umożliwia uczestnikom kursu z jednej strony realizację indywidualnych pomysłów (np. poprzez proponowanie własnych kursów e-learningowych), a z drugiej aktywne budowania społeczności poprzez stymulowanie współpracy oraz procesu wzajemnego uczenia się.


Skuteczność:

Do uzupełnienia po otrzymaniu raportu z ewaluacji produktu finalnego.


Elementy składowe (do zastosowania w praktyce):

Model studiów podyplomowych e-advancement składa się z następujących elementów:

  • Metodyka kształcenia on-line w modelu e-advancement.
  • Platforma internetowa „Gra w studia podyplomowe” - http://grawsp.simplito.com/, udostępniona również poprzez stronę internetową projektu (http://www.efs.pl/gra/).
  • Instrukcja obsługi portalu.
Beneficjent:
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka projektowa.doc
Strona www:

www.efs.pl/gra/

Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI zwalidowany