LAUR – Losy Absolwentów Uczelni Rzeczpospolitej
- Edukacja i szkolnictwo wyższe
- projekt innowacyjny
- Pracodawcy
- Studenci
- Kadra zarządzająca
- Uczelnie wyższe
Rozwiązanie wypracowane w projekcie miało stanowić odpowiedź na problemy związane z niewystarczającą ilością i jakością skutecznych narzędzi do badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest nieodpasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy, a to prowadzi do niedostosowania kompetencji absolwentów do potrzeb rynku pracy. Koszty takiej sytuacji oprócz absolwentów ponoszą także pracodawcy, a związane są one, np. z kosztami wdrożenia/przygotowania nowych pracowników. Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie metodyki monitoringu losów zawodowych absolwentów.
Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.
Kto może skorzystać:
Rozwiązanie zostało zaprojektowane dla szkół wyższych, biur karier, kadry zarządzającej szkołami wyższymi, ale także studentów/absolwentów oraz pracodawców.
Innowacyjność:
Innowacyjność rozwiązania miała się odnosić się do formy wsparcia, czyli zastosowania spójnego programu lojalnościowego do budowy relacji między uczelnią, a jej absolwentami z naciskiem na zwiększenie poziomu zwrotu ankiet uzyskiwanych w trakcie badań losów zawodowych absolwentów oraz wykorzystania nowatorskiego narzędzia do badań – dzienniczka absolwenta będącego narzędziem badawczym o charakterze jakościowym.
Elementy składowe wstępnej wersji produktu:
Metodyka monitorowania losów zawodowych absolwentów na którą składają się:
- narzędzia badawcze (opis metodologii badań, opracowane narzędzia badawcze tj. ankietę CAWI, CATI, scenariusz wywiadu grupowego, formularz dzienniczka);
- narzędzia informatyczne (system do realizacji ankiety CAWI i generowania raportów, system do dzwonienia dla potrzeb ankiety CATI, portal na którym umieszczone zostały fragmenty dzienniczków w postaci blogów);
- program lojalnościowy.
- Uniwersytet Rzeszowski
- produkt finalny projektu innowacyjnego
- PI odrzucony na etapie strategii wdrażania