LAUR – Losy Absolwentów Uczelni Rzeczpospolitej

Obszar wsparcia:
  • Edukacja i szkolnictwo wyższe
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Uniwersytet Rzeszowski
Odbiorcy:
  • Pracodawcy
  • Studenci
Użytkownicy:
  • Kadra zarządzająca
  • Uczelnie wyższe
Opis rozwiązania:

Rozwiązanie wypracowane w projekcie miało stanowić odpowiedź na problemy związane z niewystarczającą ilością i jakością skutecznych narzędzi do badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest nieodpasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy, a to prowadzi do niedostosowania kompetencji absolwentów do potrzeb rynku pracy. Koszty takiej sytuacji oprócz absolwentów ponoszą także pracodawcy, a związane są one, np. z kosztami wdrożenia/przygotowania nowych pracowników. Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie metodyki monitoringu losów zawodowych absolwentów.

Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania.

Kto może skorzystać:

Rozwiązanie zostało zaprojektowane dla szkół wyższych, biur karier, kadry zarządzającej szkołami wyższymi, ale także studentów/absolwentów oraz pracodawców.

Innowacyjność:

Innowacyjność rozwiązania miała się odnosić się do formy wsparcia, czyli zastosowania spójnego programu lojalnościowego do budowy relacji między uczelnią, a jej absolwentami z naciskiem na zwiększenie poziomu zwrotu ankiet uzyskiwanych w trakcie badań losów zawodowych absolwentów oraz wykorzystania nowatorskiego narzędzia do badań – dzienniczka absolwenta będącego narzędziem badawczym o charakterze jakościowym.

Elementy składowe wstępnej wersji produktu:

Metodyka monitorowania losów zawodowych absolwentów na którą składają się:

  • narzędzia badawcze (opis metodologii badań, opracowane narzędzia badawcze tj. ankietę CAWI, CATI, scenariusz wywiadu grupowego, formularz dzienniczka);
  • narzędzia informatyczne (system do realizacji ankiety CAWI i generowania raportów, system do dzwonienia dla potrzeb ankiety CATI, portal na którym umieszczone zostały fragmenty dzienniczków w postaci blogów);
  • program lojalnościowy.
Beneficjent:
  • Uniwersytet Rzeszowski
Fiszka projektowa: application/pdfFiszka projektowa.pdf
Strona www:

www.ur.edu.pl

Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI odrzucony na etapie strategii wdrażania