Grywalizacja procesu zarządzania zmianą w MŚP

Obszar wsparcia:
  • Adaptacyjność
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: PL Europa S.A.
Odbiorcy:
  • Kadra zarządzająca
  • Przedsiębiorcy
Użytkownicy:
  • Przedsiębiorcy
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązania: Model zarządzania zmianą w zakresie wdrażania do pracy nowych pracowników

Rozwiązanie stanowić miało odpowiedź na problem związany z niedostatecznym wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych w procesie adaptacji nowych pracowników z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Niewłaściwie przeprowadzony proces adaptacji zawodowej może wpłynąć negatywnie na przebieg kariery zawodowej nowego pracownika, jego stan zdrowia, motywację do pracy, a w efekcie na funkcjonowanie całej organizacji.

Zaproponowane w projekcie rozwiązanie zakładało stworzenie modelu zarządzania zmianą w postaci aplikacji komputerowej oraz przy wykorzystaniu mechanizmów występujących w grach komputerowych.


Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania
.


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o pracodawcach, zainteresowanych usprawnieniem procesów zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie. Ponadto narzędzie miało ułatwić pracownikom zapoznanie się ze specyfiką organizacji i przyspieszyć wdrożenie się w nowy zakres obowiązków.


Innowacyjność:

Model zakładał nowe podejście do procesu adaptacji pracowników organizacji, w szczególności kontekście integracji z nowym otoczeniem. W opinii autorów rozwiązania obecnie na rynku nie ma bezpłatnego narzędzia informatycznego, które wspierałoby pracodawców i pracowników w tym zakresie. Dodatkowym elementem wartym uwagi jest zastosowanie elementów grywalizacji, czyli odwołanie się do mechanizmów znanych z gier (m.in. możliwość wykreowania własnego awatara, zdobywanie punktów za przejście kolejnych etapów, testy sprawdzające wiedzę pracownika na temat firmy). Skrócenie czasu potrzebnego na adaptację zawodową miało przełożyć się na funkcjonowanie całej firmy, m.in. w związku możliwością zmniejszenia bezpośredniego zaangażowania innych pracowników w przeszkolenie nowej osoby.


Elementy składowe wstępnej wersji produktu:

  • Aplikacja komputerowa udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej realizatora projektu.
  • Wytyczne oraz instrukcje do wypełnienia gry danymi w celu dostosowania do specyfiki organizacji oraz danego miejsca pracy.
  • Instrukcja użytkownika dotycząca korzystania z aplikacji komputerowej.
  • Przykłady wewnętrznej dokumentacji firmy (np. wniosek urlopowy, zbiór procedur obsługi klienta, filmy instruktażowe).
Beneficjent:
  • PL Europa S.A.
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka projektowa.doc
Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI odrzucony na etapie strategii wdrażania