Zgrana firma

Obszar wsparcia:
  • Adaptacyjność
Rodzaj projektu:
  • projekt innowacyjny
Beneficjent: Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Odbiorcy:
  • Pracownicy przedsiębiorstw
Użytkownicy:
  • Kadra zarządzająca
Opis rozwiązania:

Nazwa rozwiązania: Gra komputerowa wspierająca procesy zarządzania wiedzą i zmianą w przedsiębiorstwie

Rozwiązanie miało być odpowiedzią na problem nieumiejętnego budowania i zarządzania zasobami wiedzy przez pracowników przedsiębiorstw z sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
Zakładało stworzenie internetowej gry symulacyjnej, przygotowującej specjalistów i pracowników zatrudnionych na niższych stanowiskach do przejścia procesu zmian oraz bardziej efektywnego zarządzania wiedzą. Scenariusz gry miał polegać na realizacji zamówienia w ramach wirtualnej firmy – począwszy od nawiązania kontaktów biznesowych, aż do finalizacji transakcji i dostarczenia towaru do klienta. Zakładano, że uczestnik gry podejmować będzie decyzje, od których zależy ilość zdobytych punktów wiedzy oraz wynik finansowy wirtualnego przedsiębiorstwa.
Każdy scenariusz uwzględniać miał nie tylko świadomie podjęte decyzje i zaplanowane działania, ale również sytuacje losowe i ryzyko związane z niestabilną sytuacją panującą na rynku.

Projekt odrzucony na etapie strategii wdrażania


Kto może skorzystać:

Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o pracownikach i kadrze zarządzającej przedsiębiorstw o profilu handlowo-produkcyjnym.


Innowacyjność:

W opinii autorów rozwiązania obecnie na rynku nie ma wystarczającej liczby bezpłatnych narzędzi wspierających pracowników i pracodawców w zakresie zarządzania wiedzą i zmianą. Wypracowana gra komputerowa miała uświadomić pracownikom nieuchronność zmian oraz zmotywować ich do samodzielnego budowania zasobów wiedzy przedsiębiorstwa.


Elementy składowe wstępnej wersji produktu:

  • Gra komputerowa pn. Zgrana firma symulująca procesy zarządzania wiedzą i zmianą w przedsiębiorstwach.
  • Instrukcja użytkownika

Instrukcja zawierać miała informacje na temat warunków niezbędnych do korzystania z gry, w tym wymagania sprzętowe oraz poradnik dotyczący analizy wyników rozgrywki.

Beneficjent:
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Fiszka projektowa: application/mswordFiszka.doc
Strona www:

www.wsb.pl/torun

Rodzaj produktu:
  • produkt finalny projektu innowacyjnego
Status produktu/rozwiązania:
  • PI odrzucony na etapie strategii wdrażania